Snack time: België

Processed with VSCO with a5 preset
Iedereen die mij goed kent weet dat ik een grote interesse voor eten heb. Niet alleen eten in de zin van opeten, maar ook het koken, proeven en experimenteren met eten. Daarom ga ik eens in de zoveel tijd een Snack Time blog post maken. Toen Anneleen op vakantie was in de Belgische Ardennen was ze op zoek naar een souvenirtje voor mij. Ze wist dat ze mij blijer kon maken met wat aparte snacks, die we in Nederland niet hebben, mee te nemen en dit is precies wat ze deed. Vandaag ga ik jullie dan ook wat vertellen over deze snacks uit de Belgische Ardennen die bij de Carrefour en Spar verkrijgbaar zijn.

In België waren heel veel aparte soorten chips te verkrijgen. Anneleen stuurde me een foto van de verschillende soorten en ik gaf mijn top drie door. Uiteindelijk heeft ze de Pata Negra smaak van Brets meegenomen. Pata Negra is in Nederland beter bekend als iberico ham, een rauwe hamsoort uit Zuid Spanje, die ook tot de beste rauwe hamsoorten wordt gerekend. Het moment dat ik de zak chips openmaakte kwam er direct een rookachtige geur vanaf, dit was niet precies wat ik verwacht had. De chips is wat dikker waardoor ze lekker krokant zijn. De smaak van de chips vond ik erg sterk en was een beetje te vergelijken met Hamka’s chips van Lay’s. Om eerlijk te zijn vond ik het een beetje een gekke combinatie omdat je bij Hamka’s een bepaald structuur qua chips gewend bent, terwijl deze chips van Brets een heel andere structuur heeft. Desondanks vond ik de chips absoluut niet tegenvallen en zou ik hem wellicht nog een keer kopen als ik hem tegenkwam, maar ik zou er niet speciaal naar op zoek gaan.
Processed with VSCO with a5 preset
Processed with VSCO with a5 preset
Een tijdje terug had ik al eens gehoord van Nutella B-Ready. Ik was gelijk nieuwsgierig ernaar en gelukkig kwam Anneleen het tegen in België. De naam doet mij altijd een beetje denken alsof het een ontbijt product is en zo ziet het er ook wel een beetje uit. Helemaal als je het uit de verpakking haalt want dan lijkt het net een mini stokbroodje. Het is alleen geen ontbijt product maar eerder een soort tussendoortje zoals een mueslireep, alleen dan natuurlijk ongezonder. Wanneer je een hapje van deze snack neemt lijkt het qua structuur wel een beetje op een Kinder Bueno, alleen is de Nutella B-Ready harder dan ik had verwacht. Het is een knapperig koekje met Nutella binnenin en kleine stukjes crunch. De smaak doet mij ook wel een beetje denken aan Tresors van Kellogg’s. Ik vind het echt super lekker en zou het ook kopen als het in Nederland verkrijgbaar zou zijn.
Processed with VSCO with a5 preset
Processed with VSCO with a5 preset
Processed with VSCO with a5 preset
Ook hadden ze in België drie verschillende soorten Tic Tac die wij in Nederland niet hebben. Ze heten Tic Tac Mixers, het concept hiervan is dat als je een Tic Tac eet je eerst één smaak proeft, maar zodra je hem doorbijt proef je een smaak erbij. Die twee smaken gecombineerd geven je weer een totaal andere Tic Tac smaak. Bij Tic Tac Cherry – Cola proef je gelijk een sterke kersensmaak. Wanneer je deze doorbijt is de kersensmaak helaas vrijwel direct weg. De cola smaak overheerst en is te vergelijken met de colafles snoepjes van Haribo. Ik had gehoopt dat de Tic Tac wat weg zou hebben als Coca Cola Cherry, maar helaas was dit niet het geval. Ondanks dat het best een lekker snoepje is, zou ik niet een heel doosje van deze Tic Tac willen kopen. Daar vind ik de smaak te overheersend voor en viel het een beetje tegen.

Anneleen had mij verteld dat Tic Tac Peach – Lemonade haar favoriete smaak was, daarom had ik van deze Tic Tac natuurlijk extra hoge verwachtingen. Zodra je deze smaak in je mond stopt is de perzik smaak direct aanwezig. Nadat hij doorgebeten is duurt het even voordat er een fris zure smaak van verse limonade doorbreekt. De nasmaak van deze Tic Tac is fris door de citroen in de limonade, maar ook een klein beetje bitter. Ik zou deze Tic Tac smaak nog wel een keertje kopen als ik hem zou tegenkomen, maar het is niet mijn favoriet.

Mijn favoriet is namelijk Tic Tac Coconut – Piña Colada! Zodra je deze Tic Tac opeet proef je heel licht op de achtergrond de kokos. Hoewel ik een haat liefde verhouding met kokosnoot smaak heb vind ik deze nog wel goed te doen. Zodra je de Tic Tac doorbijt proef je eerst een hele frisse smaak wat een beetje te vergelijken valt met een normale Tic Tac Mint. De smaak die daarna er doorheen komt is een zoete, fruitige smaak waar vooral de ananas in overheerst. Echt een zomers snoepje die ik absoluut nog een keer zou kopen.
Processed with VSCO with a5 preset
Processed with VSCO with a5 preset


Wat lijkt jullie het lekkerste uit deze Snack Time?

xox
Reina

Een gedachte over “Snack time: België

Plaats een reactie